onsdag 26 augusti 2009

Tillbaka i skolbänken...


... trodde jag ja. Kl 10 skulle jag vara på skolan och var på plats fem minuter innan. Man vill ju inte komma i sista minuten trots att jag bor nästan granne med skolan. Tio över var vi fem elever som fortfarande väntade på ett styck lärare att dyka upp. Ingen vet något, inget anslag om förändring. Jag hittade kursadministratören som inte visste något, han skyllde på läraren som inte anmält sin frånvaro... Efter ytterligare rotande hittade jag "min" lärare sittande i cafeterian!! Hon berättade att språkkurserna började imorgon. Jaha, varför står inte det på anslagstavlan i entrén då? Kom man på det plötsligt? Det var ju givetvis inte hennes bord. Men ändå!

Det här började absolut inte bra. Jag hade tidigare mailat alla tre lärare (förutom min lärare eftersom hon inte fanns med i adresslistan) som har spanska, för att veta vad för litteratur som används och vad steg 2 innebär. Alla tre svarade och vidarebefordrade mitt mail till henne. Men "min" lärare svarade aldrig. Hon kände igen det idag och skyllde på att nätverket inte fungerade ännu. Yeah right!! Hon har uppenbarligen läst mailet, behöver hon körkort i Windows eller? Nu har hon iallafall startat från botten i mina ögon, så det kan bara bli bättre, eller...?

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ojdå, som det kan bli!
Se det positivt istället, ytterligare en dag att ligga på sofflocket!

ingrita sa...

kan tillägga att min spansklärare är mycket bra. hon ger sig inte förrän vi har förstått, hon kan förklara grammatiken så att de skoltrötta hormonstinna gymnasieeleverna åtminstone förstår någorlunda. :-)ingrita