lördag 1 augusti 2009

Pildammarna

I tisdags var jag med Katja och Je-Lo på Pildammarna för att lyssna på Sofia Karlsson. Katja hade med sig pastasallad, jag fixade drickbart. Är för närvarande lite trött på rödvin, efter att surplat i mig denna dryck i tio dagar i sträck nu. Sommareffekten... Det blev ett alkoholfritt rött. Vilken magisk kväll! Solen sken, och där stod denna rågblonda sångerska barfota i linneklänning med sin kristallklara röst. Och givetvis uppbackad av duktiga musiker. Det var knökfullt och det var alldeles, alldeles underbart. Jag gillar verkligen dessa evenemang, antingen här eller på Hedmanska. Man går dit för att uppleva något helt otippat och oprövat och blir glatt överraskad var gång. Nåväl, Sofia Karlsson är inte helt okänt för mig, men mycket annat jag har sett här, är.

Efter konserten åkte vi hem till Jennies (Je-Lo) nya lägenhet. Hon bjöd på te och... vin! Well, hon behövde inte tjata precis. Vi satt på balkongen i skymningen och pratade jobb med mera.
Det är så skönt att ha "semester"...

Inga kommentarer: