tisdag 14 juli 2009

Viktigt stickmöte i trädgården

Det blir så mycket roligare att sticka om man sitter med pratiga vänner i trädgården. Vilken underbar eftermiddag! Hoppas att jag lyckats övertala Monica och Sol-Britt att gå med i Facebook nu. Kan Maj-Gret kan väl de!! :-)

Katja kom hit en sväng för mätning till klänningen jag skall sy.
Vi satt på trädäcket och drack te och åt skorpor med nygjord rinnig jordgubbssylt (hade inget pektin hemma). Vi fick sällskap av den envisa getingen som tror sig äga trädäcket. Den rinniga sylten funkade däremot bättre i kakan som jag bjöd stickflickorna på senare. Utan tillsats av geting!

När de hade åkt hem, tog jag en promenad i byn. Att det kan vara så stängt och dött en sån här härlig sommarkväll. Förbannade lite att jag inte drog till Cuba Café ändå...



Kardemummakaka med rinnig jordgubbssylt!

3 kommentarer:

Katja sa...

Vilken underbar kaka!! Var gömde du den när jag hälsade på? Äh, jag sa ju att jag inte ville ha nån... :-(

ingrita sa...

det finns mer kvar...! :-)

Hanna sa...

jag har inte heller blivit bjuden på den... var den lika god som den var fin?